آلمان: تنش میان ترکیه و یونان باید با گفت‌وگو حل شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آلمان: تنش میان ترکیه و یونان باید با گفت‌وگو حل شود

سخنگوی صدر اعظم آلمان گفت:برلین خود را متعهد می‌داند که مسائل میان ترکیه و یونان را با گفت‌وگوی خصوصی و بر اساس قوانین بین‌المللی حل کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 01
کد خبر: ۱۳۶۵۳۵

به گزارش راهبرد معاصر «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه از ترکیه و یونان درخواست کرد اختلافات میان خود را حل کرده و به عنوان دو عضو ناتو از تشدید تنش خودداری کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی شولتز گفت:‌ «صدر اعظم عقیده دارد که با توجه به وضعیت فعلی، ضرورت دارد که همه اعضای ناتو در کنار یکدیگر ایستاده و از انجام اقدامات تحریک‌آمیز میان خود پرهیز کنند».

سخنگوی صدر اعظم آلمان با انتقاد از ترکیه گفت:‌ «تجاوز به حریم هوایی یونان و پرواز بر فراز جزایر یونانی، صحیح نیست، غیرسازنده است و با روح این اتحاد در تضاد است».

این مقام آلمانی افزود، برلین خود را متعهد می‌داند که مسائل میان ترکیه و یونان را با گفت‌وگوی خصوصی و بر اساس قوانین بین‌المللی حل کند».

او با این حال متذکز شد: «نمی‌توانیم زیر سوال بردن حق حاکمیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بپذیریم».

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت گفت که به اطلاع همکاران خود رسانده که دیگر مذاکرات دوجانبه با یونان برگزار نکنند. این رویکرد تازه ترکیه در حالی است که گفت‌وگوهای بین دو کشور همسایه مشکل‌دار میزان کمی پیشرفت کرده بود.

یونان و ترکیه مدت‌هاست که در زمینه حق بهره برداری از منابع انرژی در دریای اژه و مدیترانه اختلاف دارند. یونان و ترکیه بابت اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. این دو کشور بارها همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم کرده‌اند.

در ادامه تنش بین ترکیه و یونان، وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه ۱۴ جزیره یونانی در شرق دریای اژه را نام برد که آنکارا می‌خواهد حاکمیت یونان را به چالش بکشد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار